اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اربعین مختص عراقی‌ها و ایرانی‌ها نیست/ استکبار به دنبال قطع دست و پای فرهنگی انقلاب اسلامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اتباع 50 کشور دنیا در اربعین حضور دارند و نباید آن‌را مختص عراقی‌ها و ایرانی‌ها بدانیم، گفت: این راهپیمایی تمرین وحدت همگان برای ظهور امام زمان (عج) و ایستادگی در برابر استکبار است.

اربعین مختص عراقی‌ها و ایرانی‌ها نیست/ استکبار به دنبال قطع دست و پای فرهنگی انقلاب اسلامی است

محمد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اربعین گفت: برگزاری این راهپیمایی موضوعی متافیزیکی محسوب می‌شود.

وی افزود: به هیچ وجه برگزاری و توسعه راهپیمایی اربعین از قبل برنامه‌ریزی شده نبوده و نتیجه عملکرد دولت‌ها نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وقتی خداوند بخواهد موضوع اربعین را توسعه داده و موجب وحدت در جهان اسلام در شود و همگان را به سمت ظهور حضرت مهدی (عج ) سوق دهد موضوع اربعین را برنامه‌ریزی می‌کند. 

وی با اشاره به فرمایش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه محرم و صفر، اسلام را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: وقتی عظمت راهپیمایی اربعین را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که این فرمایش حضرت امام خمینی (ره) چقدر متین است لذا عظمت و ابعاد بین‌المللی این راهپیمایی به مرور زمان و طی سال‌های آینده خود را بیشتر نمایان‌ می‌کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اتباع 50 کشور دنیا در راهپیمایی اربعین حضور دارند و نباید این مراسم بزرگ را مختص عراقی‌ها و ایرانی‌ها بدانیم.

وی تصریح کرد: توسعه راهپیمایی اربعین در شرایطی صورت می‌گیرد که زیرساخت‌های عراق در طی سالیان گذشته در اثر جنگ‌های متعدد خراب شده است این در حالی است که هیچکس در راهپیمایی اربعین به دنبال رفاه نیست. 

وی با بیان اینکه برخی افرادی که به این راهپیمایی بزرگ اربعین می‌روند در کشورمان در رفاه کامل به سر برده اما در آنجا روی یک زیلو خوابیده و بیش از 2 هفته گرما و مشکلات فراوان عراق را به جان می‌خرند، گفت: این  اتفاقات نشان‌دهنده آن است که سیدالشهدا (ع) دل‌های همگان را به خود جلب کرده است.

وی با بیان اینکه برپایی اجتماع ده‌ها میلیونی شبیه آنچه در اربعین برگزار می‌شود در هیچ کجای دنیا و با این تنوع زیاد دین و مذهب برگزار نشده است، بیان داشت: اربعین همواره بدون تنش برگزار می‌شود و هیچ مشکلی هم به وجود نیامده است.

جمالی نوبندگانی افزود: داعش، تلویزیون‌های معاند و استکبار جهانی همواره به دنبال تضعیف راهپیمایی اربعین بوده‌اند و در همین اواخر هم  فتنه‌ اخیر در عراق هم به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن اربعین برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود.

وی گفت:‌دشمنان جمهوری اسلامی به هیچ وجه درک صحیحی از موضوع انقلاب ایران نداشته‌اند اما من به آنها توصیه می‌کنم باید فاکتور و مشیت الهی را در اظهارنظرها و محاسبات‌شان ببینند. 

جمالی گفت: اربعین موضوعی فرامادی است و هیچکس نمی‌تواند مقابل آن ایستادگی کند این در حالی است که رضاخان هم تلاش‌هایی برای حذف دین از کشورمان داشته و حتی عزاداری اهل بیت را ممنوع کرده بود.

وی تصریح کرد: از خاطرمان نرفته است که در زمان رژیم بعث، صدام افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کردند را اعدام کرده و مردم را شکنجه می‌داد؛ این در حالی است که مردم از نخلستان‌ها و مسیرهای فرعی به سمت کربلا حرکت می‌کردند و حتی خلفای عباسی دست و پای زائرین را قطع می‌کردند اما تمامی این تلاش‌ها مانع از حذف این راهپیمایی نشد.

وی گفت: استکبار جهانی به دنبال آن است که دست و پای انقلاب اسلامی را قطع کند و بر همین اساس هم رسانه‌های بیگانه تلاش‌های بیهوده‌ای انجام می‌دهند اما اربعین و مراسم‌های این چنینی اجازه نمی‌دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول